onsdag 29. juli 2009

HUND I BIL OG UANSVARLIGE HUNDEIERE

Sist vi var og handlet i byen var det kjempevarmt. Hundene våre var hjemme, tar de ikke med i bilen pga varmen.
Da vi kom ut fra kjøpesentret og bort til parkeringsplassen så jeg noe som jeg ikke trodde var mulig. En SUV var parkert med bakenden mot sola, innenfor den store vinduskledde bakluka satt det 2 dalmatinere, en voksen og en unghund, i varmen. Alle vinduer var helt igjen!!

Jeg prøvde å åpne dørene på bilen men den var låst. Sprang inn på en dyrebutikk i nærheten i tilfelle eieren kunne være der, men uten resultat. Pratet med innehaver av dyrebutikken som kunne fortelle om en edisode tidligere samme uke, da hadde veterinær blitt varslet og måtte sjekke en annen hund som satt i bil, men der var heldigvis vinduene åpne. Så det gikk bra.

Men innehaver lette opp tlf nr til politiet så jeg kunne ringe dit, kom heldigvis bileier og kjørte avsted. Så jeg fikk ikke snakket med dem. Vet ikke hvor lenge bilen hadde stått parkert, men det ville ikke tatt mye lengre tid før hundene hadde fått store problemer og kanskje dødd.

Synes det er SÅ trist at vi som hundeeiere lar hundene gjennomgå noe slikt. Folk som gjør slikt burde bli anmeldt for dyreplageri.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Å, blir så sint når jeg hører om sånt, det er så unødvendig og ikke minst tankeløst. Finner man ikke eieren, så må det være lov å slå inn ruta???

Havfruen sa...

Fy søren Bente!!! Dette er så uansvarlig at jeg finner ikke ord!! Ser Linda skriver om ruta og jeg tror du har lov til å slå inn den. Det er jo det politiet gjør også..
Mange som ikke burde hatt hund!!!!