fredag 29. mai 2009

TROST OG ØRN

Trostungene har kommet ut av eggene




















Maleri av ørn




















I dag fikk jeg til å ta bilde av de nyfødte trosteungene. Kan ikke si de ser særlig vakre ut, men med litt mer fjær på kroppen blir de penere etter hvert. Nyfødte boxervalper derimot, er vakre fra første stund.
Er nå ferdig med et nytt maleri, som har stått lagret halvferdig i mange år. Det var på tide å bli ferdig med ørnen, en fugl som jeg synes er veldig vakker men også litt skummel.

For noen år siden var jeg og 2 hunder ute og gikk tur i marka. Da vi gikk over en myr oppdaget vi plutselig at 3 ørner kom seilende like over oss, noe som fikk den ene hunden til å hoppe opp mens den bjeffet intens. Jeg veivet med armene og rope (mange stygge ord) og omsider fløy ørnene videre mens vi skyndte oss inn i skogen og dro hjem. Tror det var 3 unge ørner som var ute på treningstokt, og de ble nok like skremt av vår oppførsel som vi av deres.

2 kommentarer:

Børge's Blogg sa...

De så litt skrukkete ut fugleungene ja, men bildet du har malt var jo nok en gang helt fantastisk.
Ha en fin langhelg

Havfruen sa...

De blir penere etter hvert sjøh:) Men litt av et ørnebilde du har malt da, du er jaggu dyktig.
Ørn ja...har fått endel kommentarer hos meg av folk med småhunder...de er redd ørna tar hundene..rovdyr.
Gubben har lagt seg og Major snorker i sofa`n. Må vel legge oss vi også..snart. Gubben kjører inn i morgen tidlig.
Jeg har hatt pc-tørke men det er på grunn av go`været.
Kos dere med gressklipping i heimen, her skal det lukes imorgen. uten hjelp av Major. Tror han takler å bare se på...
Klem fra oss:)