onsdag 25. november 2009

JULEGODIS















Hundene må også få bakst til jul, og i dag har jeg bakt hundekjeks. Oppskriften har jeg fått av Guri (mamman til Major) og hundene er veldig glade i kjeksen. Den kan brukes som godis eller belønning eller bare når hundene trenger litt snadder.
Her er oppskriften til de som har lyst til å bake:
1 l temperert kefir
1,5 kg samalt hvete
2 dl rugmel
1 egg
5 ss honning
1 dl rapsolje
Bland alt sammen, kjevle ut deigen og lag kjeks. De stekes i ca 20 min ved 200 gr C. Lykke til!

8 kommentarer:

Monica sa...

Det der hørtes jo ut som noe vi mennesker og kunne spise, kanskje jeg får prøve dette :-)

The world according to Leah sa...

uhhhhmmmmm, blir helt sulten jeg :o)
Takk for oppskriften - i helga skal det bakes, så også Leah har sin helt egen kosekjeks når vi skal feire jul.

Kristin Rosøy sa...

Jeg skal også bake hundekjeks. Dine så ut som kjeks både for to og firbente. Jeg blander i lever eller barnemat på glass i oppskriften. Da er jeg garantert at ingen tobente rører de:-)Jeg har kjøpt kakeformer formet som hundebein. Blir spennende å se om jeg får det til. Ha en flott førjulstid!

KENNEL BEXMA sa...

Disse kjeksene kan også tobente spise, men jeg har garantert spist bedre kjeks!
Det blir en stor porsjon av denne oppskriften, men kjeksen er jo fin å gi som julegave.

Havfruen sa...

Se der ja:) Skal kjøpe inn ingrediensene jeg også. Blir bare MAjor som får julebakst her i huset:)
Her har sprøyta begynt og virka, Major er rolig og avbalansert igjen. Godt:)
Ha en flott dag:)

Unknown sa...

Skal lage den!!!!!!Tusen takk for at du la den ut:):);)

The world according to Leah sa...

Bakte kjeksene her i dag - dog ikke helt kjeks, men de blir nå spist av både 2 og 4 bente :o)
Og de blir perfekte å bruke når vi skal trene på ikke å dra i snorra når vi er på tur

Børge's Blogg sa...

Den funker garantert på boxer ja.
Det så vi sist år.
Veldig fint å bruke i lydighetstreninga.

Ha en flott helg