onsdag 27. januar 2010

HØYT TIL HEST

I går hadde jeg min første ridetime, på en flott hest som heter Hero, på Torp Ridesenter som ligger like ved der vi bor. Begge mine døtre rir og siden det trolig blir føll på oss til sommeren, etter den flotte hoppa på bildet, var det kanskje greit å lære seg litt om hest.
Litt skummelt var det å sitt høyt til hest, men Hero den gamle gutten, var snill og gjorde som han fikk beskjed om. Tror jeg behandlet han litt som en hund, og sa "Flink gutt, dyktig!" når han gjorde det jeg ønsket, ha ha. Det var kjempeartig å være på ridekurs, selv om ryggen verker i dag. Vi har mange tirsdager foran oss med kurs, så det blir spennende å se hvor mye vi lærer.

Det er litt dumt at ridingen er på tirsdagskvelden siden boxertreningen også er på samme kveld, men jeg skal prøve å delta på treff etter ridingen, kommer bare litt senere. Magne kommer som oftest på boxertreffene og vi kommer trolig til å kjøre litt Bexmatreff med trening en gang i uka når det blir litt lysere om ettermiddagen/kvelden. Mer info om det kommer senere.

4 kommentarer:

Havfruen sa...

Skjønner godt du behandlet den som en hund:)) Behandlet katten jeg hadde som en hund jeg. Tror det blir helt naturlig:))
Sikkert artig med ridekurs, har egentlig litt lyst jeg også. Men de er svær da... Du vil nok bli litt "lemster" ja:)

Major og jeg holdt på å blåse av veien i dag, helt sant. Helt villt her...

Ha en flotters dag:)

Silje E. Martinsen sa...

Fantastisk Bente, syns du er kjempetøff som har startet på ridekurs ;)

misunner at dere har sånne Boxertreninger og bexmatreninger og alt, det er så stort boxermiljø der oppe i trondheim i forhold til her nede. Men jeg får vel ta litt ansvar for det også med tiden, når Emma blir større :)

Tusen takk for hjelpen igår, jeg reiste rett ned til byen og handlet ;)


Hilsen Silje

Unknown sa...

Så moro!!! Men man kjenner det i kroppen hvis man ikke har ridd før eller det er lenge siden. Det er mer fysisk krevende enn man tror.
Hesten hadde sikkert ikke noe imot å bli behandlet som en hund :)
Jeg snakker til babyer som jeg snakker til hundene mine jeg.....:)
Ha en fin-fin kveld

The world according to Leah sa...

LOL - tenker Hero tenker sitt... "øy, altså, tullete dame".
Men han er en god og snill gutt ! Så du kommer antakelig til å få noen flotte opplevelser sammen med han ut over våren. Skal huske å pakke gelpad til deg, og ta med på mandagen - da blir det ikke så vondt i rompa :o)

Vi fant fram trimballen til Leah idag - hun er ikke helt sikker på hva hun skal gjøre med den store ballen, så foreløpig er det stadig hennes små gummi leker som får mest oppmerksomhet. Blir sikkert mer moro når hun kan få den med ut i hagen til våren !